Søg optagelse på Ingrid

Hvis du ønsker at gå i gymnasiet på Ingrid skal du senest den 1. marts søge via optagelse.dk.

Se mere her

Orienteringsaften

Tak for en overordentlig velbesøgt orienteringsaften. Hvis du ikke kunne være med, kan du se vores virtuelle orienteringsaften fra 2022.

Orienteringsaften
Søg optagelse på Ingrid

Livet på skolen

Livet på skolen

Det sociale spiller en stor rolle på Ingrid. Da vi er et mindre gymnasium, vil du lære stort set alle elever at kende på tværs af klasser og årgange. Når du starter, sørger dine tutorer for, at du bliver godt introduceret til resten af skolen – blandt andet til en sjov introuge i Fælledparken. Du vil også få en makker i din klasse, så der altid er én at gå til, hvis du skulle føle dig lidt alene i starten.

Her kan du læse mere om de mange ting, vi laver sammen efter skole.

Udvalg

Der er et hav af elevudvalg på Ingrid. Udvalgene varierer fra år til år, da de udelukkende styres af eleverne på skolen. Blandt de udvalg der typisk oprettes, finder du Festudvalget, Cafeudvalget, Klimaudvalget og Velgørenhedsudvalget.

Læs om udvalg
Elever på tagterrassen

Musicalen

Hvert år arbejder omkring en tredjedel af skolens elever sammen om at skabe en musical på samme måde, som man ville gøre det professionelt. Du kan være med som skuespiller, danser, sanger, musiker, manuskriptforfatter, scenograf, kostumedesigner, marketingansvarlig m.m.

Læs om musicalen
Klimaks i musical

Kultur

Som by-gymnasium gør vi aktivt brug af de mange kulturtilbud i København. Vi er for eksempel med i kulturprogrammet KULT sammen med tre andre kunstneriske gymnasier. Sammen tager vi i teatret, til koncerter og får undervisning af fx forfattere, skuespillere og musikere.

Læs om KULT
Besøg i teatret

Arrangementer

Der er mange stærke sociale traditioner på Ingrid. Udover festerne og caféerne nævner eleverne bl.a. vores MGP som et af årets højdepunkter, hvor de nye 1.g-klasser dyster mod hinanden med en MGP-koreografi. Alle skolens elever er med til at finde vinderne.

Læs om arrangementer
Glade elever i hvidt