Vil du gå i gymnasiet på Ingrid?

Venteliste til 1.g

Ventelisten til 1.g i skoleåret 2024-25 vil blive åbnet d. 8. maj 2024 klokken 08.00. Hvis du ønsker at komme på ventelisten bedes du sende en mail til venteliste@ijg.dk. I denne mail beskriver du dig selv samt vedlægger relevante bilag som f.eks. kopi af afgangsbeviset og/eller andre tidligere opnåede karakterer. Du hører fra os hurtigst muligt.

Se mere om optagelse her
Venteliste til 1.g

Et levende kulturliv

KULT

KULT er et samarbejde mellem fire københavnske gymnasier, som hver for sig har en stærk profil på det kunstneriske og kulturelle område – Skt Annæ, Nørre G, Aurehøj og Ingrid. Vi vil udvikle fagområderne i billedkunst, dansk, drama, mediefag og musik. KULT er støttet af Region Hovedstaden. Læs mere om KULT-samrbejdet her.

KULT er paraply for en lang række projekter. Projekterne spænder vidt, lige fra elevprojekter på tværs af skolerne til foredrag og workshops med medspillere i kulturlivet samt efteruddannelse af lærere. Samarbejdet foregår på mange niveauer og omfatter både traditionelle og eksperimenterende projekter.

Tilbagevendende projekter:
Forfatterworkhop:
Alle 3.g-elever deltager i en heldags skriveworkshop med en inviteret forfatter. Vi har for eksempel haft besøg af Pia Tafdrup, Christian Lollike og Josefine Klougart. Derudover bliver 12 elever udvalgt til en særlig skrivedag, hvor de får respons på deres skriverier.

Copenhagen Dox:
I april måned deltager alle 2.g-klasse i Copenhagen Dox, hvor de både skal se film og høre oplæg.

KULT-arrangementer